WT-10 Advantic er "storebror" til Dynamic WT-9, og har 4 seter.

Leveres som kit som du kan bygge selv, eller få det ferdig bygget på fabrikken. 

Flyet ble vist for første gang på Aero2013

Motor : Rotax 914 Turbo, 115 hester. Antagelig Rotax 915iS når den kommer. 

Propell : MTV-33-1  3 bladet hydraulisk constant speed

Avionikk : 2 x Dynon Skyview eller Garmin G3X

Understell : Opptrekkbart, hydraulisk, meget solid og klarer fint røffe gressbaner. 

Kroppen er litt bredere enn på WT9, så her er det veldig god plass i cocpit. Flyet veier 433 kg og har MTOW på 850 kg. 126 liters tank. Den flyr i ca samme hastighet som lillebror WT9, med Rotax 914 og har da en cruise speed på 120-160 KTAS

Pr sommer 2016 har de laget 8-10 fly av denne typen, og det går rykter om like stor etterspørsel etter denne som WT-9

Her får men en flott, moderne, 4-seters maskin som egner seg like godt til langtur som lokal flyging. Flyet leveres med Dynon eller Garmin avionikk. Fordelen med denne typen fly, er veldig lave driftskostnader. Men kan fly på bilbensin, og man får igjen veiavgiften på ca 5 kr fra pumpepris.  Man kan fly med et forbruk fra ca 13 liter til 27 liter pr time. Forbruk ved 65% motoer er 19 liter pr time, og da cruiser man på ca 120-140 KTAS, spørs på høyden

Baksetevekt er begrenset til 150 inkl bagasje.