Historie

Etter å ha drevet med roadracing siden 1995, så måtte jeg legge det på hylla, og i 2005 tok jeg mikroflylappen. Så ble det å teste mange mikrofly og en del småfly for finne ut hva jeg ville ha og etter å ha sett i lommeboka, ble det et Zephyr kit. Det ble ikke helt som ønsket, og ble levert tilbake etter 2,5 år....

Innså at jeg måtte ett hakk opp på kvaliteten, men da gikk også prisen opp, men etter en demotur i en Dynamic var jeg solgt.. SÅNN ville jeg ha ! Så var det bare å bestille... først kit ferdig uten motor og instrumenter... så skulle jeg sende en brukt motor som skulle settes inn på fabrikken... så ble det ny motor i steden, og skulle bli men basic instrumenter.... så ble det Dynon og autopilot også... og lommeboka var tom ( etter refinansiering, vrengte kredittkort og sparegrisen... )

Men angret aldri, det var en drøm å få LN-YSM i 2008. 

Så hadde jeg den til 2013, og etter å ha søkt etter andre, råere, raskere maskiner,kikket på både Shark og VL3, havnet jeg tilbake det jeg  hadde, og bestilte ny med 914 turbo og opptrekkbare hjul. Etter min mening finnes ingen bedre totalpakke av mikrofly i denne kategorien. Selv om den ikke er raskest, så er den for meg, beste reisefly, som tåler mye bagasje, tåler skikkelig dårlige gressbaner, takler 24kt med sidevind, og et fly man føler seg trygg i og som er solid bygget. Dessuten er det laget ca 700 fly og levert snart 250 kit, hvor mesteparten blir bygget ferdige i Brasil, og leveres ferdig der. 

Jeg har fløyet mange ganger til sydtyskland, Slovakia, Tjekkia, Sverige og Danmark, vært innom Polen, Finland og Latvia. Andre flyr jorda rundt i Dynamicer og er et av de aller mest populære mikrofly i Europa. I Frankrike er det over 100 stykker. 

Og nå.... kjøpte jeg om nytt demofly igjen.... stort sett samme som den jeg har, men må teste noen andre optioner :)